7 mars

Datum: 2011-03-07 ♥ 20:18:30

Hej och hå! Första dagen den här veckan är avklarad. Efter 5 minuter på jobbet, i enbart mitt eget sällskap, var jag redan vansinnig. Vissa dagar i månaden har jag värre temperament än vanligt, haha. Blev helt galen när jag kom in på jobbet och upptäckte hur extremt taffligt den som stängde hade skött det. Ibland undrar jag om folk helt saknar förmåga att tänka själva :p.

En småfin start på dagen fick jag i alla fall. När jag gick till bussen strax efter 6 så var himlen alldeles rosa och så där sjukt fin! Knäppte några bilder, men är alldeles för lat för att lägga upp här.

Apropå humör. Alltså jag är en riktig liten DJÄVUL den här veckan. Jag kan verkligen skratta åt mig själv, för att jag inser hur totalt sjuk jag är! Igår när jag satt på bussen så satt jag bredvid en äldre kvinna. Jag är väldigt sällan arg på/irriterar mig sällan på äldre människor. Men herregud vad jag satt och eldade upp mig! Hon satt inne vid fönstret och jag närmast gången. Bredvid mig stod en barnvagn med bebis i. Tanten glodde konstant på mig/mot bebisen. Jag antar att det var bebisen som fångade hennes uppmärksamhet (den skrek eller något, vet inte exakt eftersom jag lyssnade på musik i mobilen), men när hon skulle titta på den så tittade hon ju automatiskt på mig. Inget konstigt med det. Eller jo. Jag hade lust att ta ur mina lurar, vända mig mot tanten och vråla "Hörredu, nu har du fanimej glott färdigt, kärringjävel!!". Hör ni hur störd jag är? :D

Idag på väg hem höll jag på att ge mig på en busschaufför också, men lät bli. Det ångrar jag faktiskt lite, haha. Man ska inte dra sig för att säga ifrån! (Men man kan eventuellt dra sig för att skrämma livet ur små oskyldiga tanter) Han stannade bussen typ 10 meter BAKOM hållplatsen, vilket leder till att jag som stod med ryggen mot bussen (i den här stan står man i en lång rad och KÖAR till bussen, det är sinnessjukt :P) inte hade upptäckt den om inte ett barn sagt "där är ju bussen!" och pekat. Jag hade lust att bara fråga "Varför kör du inte fram till hållplatsen?", och gett honom onda ögat. Attans att jag inte gjorde det!

Nu ska jag koncentrera mig på Ullared! Byfånar, I love!

Kommentarer
Postat av: Mizca

Okej, vad härligt :)

2011-03-07 @ 20:29:45
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Elena

Fårost är detsamma som fetaost, bara att man kallar grekiska för feta av någon anledning.. Den italienska versionen för Pecorino osv, men alla dessa är gjorda på fårmjölk. Det finns även en dansk version jag gillar, men minns inte vad den heter.. Den här bulgariska skiljer sig från mängden på ngt sätt, något saltare och mer skarp, grymt gott! Vi har den typ till allt, men ett tips är att ha den i en vanlig sallad med isbergssallad, tomater, gurka, röd paprika och rödlök! Så sjukt gott. En annan klassiker är makaroner och fårost till. Låter kanske inte som en höjdare, men det är MUMS! Nu kör jag ju GI (provar allt hahaha, så man slipper sitta på kyrkogården framöver ;)) och då äter jag ju ingen pasta.. men du kan köpa Ajvar och ha till, skitgott! Funkar egentligen till ALLT, prova dig fram =) <3

2011-03-27 @ 11:54:04
URL: http://elenasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback