7 februari!

Datum: 2011-02-07 ♥ 21:53:03

Februaris andra måndag avklarad! Härligt, snart är våren här!

Helgen bestod av jobbande under dagen på lördagen. Efter 5 timmars skrivande och grejande åkte jag och C hem till henne för lite middag och wii. Träningsvärken igår och idag är fullständigt sinnessjuk! Ja, jag är otränad. Nej, jag har inga planer på att åtgärda det ;). Söndagen ägnades åt tvättstugan och Farsta. Köpte gardiner till rummet och en matta till köket, bl.a.

Idag tog jag en lång sväng på stan efter jobbet. Handlade lite väl mycket, men det får jag vara värd! Blev en Converseväska, gardiner till köket, blommor, en hylla till rummet, kökshanddukar och lite annat småplock. Väl hemma satte jag upp gardinerna och hyllan. Tanken var att göra i ordning ordentligt (har någon slags omorganisation på g vad det gäller inredningen, haha), men jag orkar bara lite i taget faktiskt! TRÖTT på kvällarna, bara att acceptera!

När jag satt här för en stund sedan så ringde det på dörren. Och vet ni vad? Jag vågar inte öppna när någon "okänd" ringer på :D. Låter nervsjukt, jag vet! Men fy vad jag tycker det är läskigt! Senast igår natt drömde jag om hur någon försökte slita upp min dörr, och jag försökte hålla emot. Det är verkligen något som skrämmer mig, att någon (oönskadgäst alltså) ska ta sig in här! Ja, nu var det ju ingen som försökte ta sig in ikväll, utan faktiskt bara ringde på.. Haha. Men, som jag sa till mamma i telefon "Du har väl sett på Efterlyst, hur män tar sig in i lägenheter och VÅLDTAR!?" Mammas kommentar var "Nej, jag orkar inte mer.. Gå och lägg dig nu!". Heja mig! Våga vägra öppna dörren! :D (Kan ju tillägga att jag tittade ut genom titthålet, och det var alltså en okänd kille, det var inte så att jag struntade i att öppna ovetandes om det var någon jag känner eller inte).

Nu ska jag försöka lugna ner mig, ta min träningsvärk och hoppa ner i sängen!

Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Det var säkert Jehovas! ;)

2011-02-08 @ 22:58:31
Postat av: Ida

Nope, inget vittne! Då hade jag ju öppnat ;)

2011-02-09 @ 17:25:03
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/
Postat av: Elena

Hahaha, jag är precis likadan! Jag öppnar ALDRIG om jag är ensam hemma, är livrädd! Ringt på massa olika sen vi flyttade in, öppnar aldrig. Sist, för några dagar sen ringde tokalkisen ovanför oss på... och jag stod och tittade genom tittögat (och vågade för övrigt knappt andas). Han ringde på gång på gång och så öppnade han brevinkastet och ropade, och lade örat mot dörren för att lyssna.. Jag tänkte nu slår han in dörren och dödar mig, den där jävla alkisen... Sen ropar han "Jag vet inte om du ser mig eller inte, men tänkte bara säga att nyckeln sitter kvar i dörren här! Tänkte så ingen galning tar sig in" sen gick han. Du tror inte jag kände mig måttligt elak och fördomsfull när det trots allt var schysst gjort av honom? Håller dock fast vid min ickedörröppnarattityd ;) <3

2011-02-13 @ 17:10:06
URL: http://elenasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback