21 februari

Datum: 2011-02-21 ♥ 18:42:03


Tryckt lite smågodis, och mår så sjukt illa! Jag fattar inte varför jag (alla?) köper ungefär dubbelt så mycket godis som är gott att äta?? Tror ALDRIG det hänt att jag tänkt/känt "Fan, jag skulle ha köpte lite mer..". Haha. Halva påsen kvar, den fick åka undan. Annars äter jag nämligen slut på skiten, och mår ÄNNU sämre! Sån är jaaag! Blev lite mat som jag fick med från päronen igår också. Kyckling och potatisgratäng, riktigt gott.

Apropå mat och att äta. Nu har jag gått ner 10 kg! Sedan i somras/tidiga hösten ungefär. Tycker inte själv det syns så himla mycket, och märker faktiskt inte mycket på kläder heller. Men, det känns skönt! Ungefär 5 kg till ska bort. Och, jag MÅSTE börja träna! Jag har gått ner i vikt enbart av att ändra mina matvanor, inte tränat ett dugg. Det är ju inte jättevettigt, man behöver ju träna upp kroppen också. Blir ju bara filmjölk annars :D. Är så sugen på att köpa ett Wii eller xbox Kinect. Ska fundera lite till! När våren kommer kan man ju faktiskt ta sig ut och gå mer också, och jogga/cykla. Jag kommer aldrig att bli någon träningstjej, så jag måste nog mer eller mindre TVINGA mig själv för att det ska bli något.

Idag hade jag som plan att städa efter jobbet. Det blev inget av det kan jag lova! Det är verkligen en av mina sämsta sidor, att jag är så slarvig och dålig på att hålla fint. Jag önskar att jag kunde få en kick av att städa, som vissa påstår att de får! Om jag ska städa måste jag typ muta mig själv, haha.

Inte druckit något kaffe idag, kanske det som är boven? ;). Sätter nog på en kanna, sedan ska det plockas här!

(K)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha, det där med smågodiset är ju en klassiker! Hatar när man smällt i sig en massa och mår godisilla hela dagen. 10 kg är ju skitbra, det är ju jättemycket! :D

2011-02-21 @ 23:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback