14 februari

Datum: 2011-02-14 ♥ 05:51:23

Alla hjärtans dag idag, mysigt! Tidig morgon, och jag borde egentligen befinna mig i duschen nu. Men det får vänta en liiten stund.

Har gått och tänkt på en sak, som känns så kaxigt att blogga om, haha. När man läser bloggar blir man ofta uppmärksam på ALLA sorters människor. Jag läser allt mellan himmel och jord när det gäller bloggar, allt från mammabloggar till ytliga silikonbloggar, typ. Jag köper det mesta. Bantningsbloggande upprör mig inte speciellt, inte redigerade bilder heller. VET ni vad som stör mig? Obegåvade människor! Människor helt utan allmänbildning, och som avslöjar det gång på gång i bloggen. Jag blir lite provocerad! Jag tycker inte om dumma människor! Jag skäms när en obegåvad människa försöker föra ett resonemang om något som känns viktigt! Jag vill be henne om att "Snälla, kan du sluta, för det här området behärskar du inte". Jag själv kan absolut inte allt, långt långt långt ifrån, men jag skulle heller inte ha milslånga utläggningar om sånt jag har noll koll på.

Ibland tänker jag att någon, som faktiskt är mycket äldre än jag är, resonerar ungefär som jag gjorde när jag var 12-13. Speciellt när det rör politik, religion eller andra stora frågor. Liksom "Jag tycker något, men jag har noll fakta eller riktig koll". Jag vill så gärna skriva konkreta exempel, men man vet aldrig vem som läser eller tar åt sig. Jag önskar att jag var mer tolerant, men jag vill faktiskt be människor om att inte uttrycka sina okunniga tankar offentligt :P. Det blir bara så pinsamt och dumt.

Hinner inte skriva mer, får se om jag spånar vidare på detta ikväll ;). Nu blir det duschen, sen iväg till bussen som ska gå idag. Till jobbet och öppna, jobba en stund och sedan tillsammans med C gå på första träffen för en utbildning i barnyoga. Kul, hoppas jag! Jobba några timmar till efter det, sedan åka hem och ha det mys! Eller, till stan. We´ll see!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Elena

Ja, då slutar det väl med att man går upp 93 kg istället ;) Men allt är iofs bättre än rökning. Är redan helt skakis, och klockan är bara 9.20.. Men tycker det låter bra att din pappa har minskat ordentligt.. Då verkar han ha kommit till insikt själv, för det hjälper ju tyvärr inte att andra tjatar.. Det måste komma inifrån!



Håller förresten med dig HELT ang det du skrivit i inlägget ovan, stör mig också grymt på sånt :P



<3

2011-02-14 @ 09:24:16
URL: http://elenasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback