13 februari!

Datum: 2011-02-13 ♥ 09:16:32

Tidig morgon som vanligt! Härligt att vakna och se solen gå upp utanför fönstret :). Jag kör inte på nerdragna persienner, tror det är bäst att få in morgonljuset :D.

Idag fortsätter städandet här hemma. Bara lite smått att fixa, sedan blir det en promenad! Igår var det ju helt sjukt fint ute, strålande sol! Gjorde dessutom säsongens första vurpa! Tydligen en omöjlighet att sanda gatorna :). Stackars alla bräckliga gamlingar som inte vågar sig ut ens. Såg en tant som fick hjälp med rullatorn över en snövall vid övergångsstället/trottoaren. Blir så jävla ARG på hur jävla taffligt man sköter snöröjningen!! Hur i HELVETE ska man ta sig fram med rullstol/rullator, whatever, när det ligger snö precis överallt, och är snorhalt? Fast det är väl inget bekymmer egentligen. I Sverige har man ju ändå inget människorvärde när man passerat 60. Jag borde inte hetsa upp mig, som min lilla mamma säger, men ibland går det fanimej inte att låta bli! Skulle kunna skriva ett helt inlägg om hur illa jag tycker att gamlingar blir behandlade många gånger. Hur otrevliga, ouppfostrade expediter i butiker snäser av "gamlingar" som inte hör eller ser perfekt, eller kanske inte kan ta sig fram så snabbt och smidigt man kan önska.


Men nu lämnar vi det serrni! Igår gjorde jag lite fint i köket. Köpte årets första tulpaner, som faktiskt var rätt sunkiga. Förvaras i alla fall i mitt kalla skafferi under natten för att hålla längre, sjukt bra tips!
Slänger in lite bilder! Ser så mörkt och trist ut på bild, 10 resor finare i verkligheten!

Apropå mörkt, så ska farfars gamla, halvmörka köksmöbler få vandra vidare nu! Ska köpa något nättare, ljusare har jag tänkt. Ska se om jag hittar något på IKEA, ska iväg och köpa säng snart, så får bli bord vid samma tillfälle! Hittade ett vitt med två stolar som verkade ganska schysst, får se om det passar.










Kommentarer
Postat av: Käthes mode ♥gravid med tvillingar♥

Så himla snyggt du har det!!

2011-02-13 @ 11:25:50
URL: http://blogg.amelia.se/kathe
Postat av: Elena

Vad mysigt du har det i köket, riktigt vårigt! :)

2011-02-13 @ 13:16:57
URL: http://elenasdagar.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, vilka härliga vårgardiner! Personligen tycker jag att du ska behålla bordet och stolarna, de är ju jättesnygga! :)

2011-02-14 @ 17:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback