9 april.

Datum: 2011-04-09 ♥ 10:59:54

Härliga lördag, trots förkylning och envis huvudvärk! Ska stoppa i mig lite alvedon och sedan köra igång dagen. Kanske en stund på spikmattan först, värt att testa om det lindrar.

Får bli en lång dusch med aniktsmask och hårinpackning sedan tror jag! När jag fixat lite här hemma ska jag nog ta mig iväg och försöka hitta en liten hushållsvåg. Clas Ohlson har säkert något bra!

Har börjat leva extremt sparsamt, för att kunna lägga undan så mycket pengar som möjligt varje månad. Målet är en kontantinsats till en bostadsrätt framöver! Ganska "lätt" att spara till det, eftersom det är något som lockar sjukt mycket! Hänger på hemnet och förälskar mig i den ena lägenheten efter den andra! Attans att man inte kan hosta upp ett par miljoner imorgon ;). Men, den som väntar på något gott!
Det hade inget med hushållsvågen att göra, haha. Skulle komma fram till att jag knappt köper något "utöver det nödvändiga" nu, men en liten våg har jag saknat länge. Och, igår "syndade" jag och klickade hem sängkläder (vilket jag iofs behöver till min nya dubbelsäng) och lite vårkläder (vilket jag också behöver eftersom det mesta gamla är för stort nu). Tricket är alltså att alltid försvara sina små snedsteg, haha! Nejdå, denna månad har jag lagt undan 4000 faktiskt!

Nej, alvedon var det! Känns lockande att ta på sig solglasögonen också, allt ljus bara sticker i hela huvudet. Stackars mig! :D

Ha en fin lördag! (K)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback