Mycket tankar, lite tid!

Datum: 2010-10-09 ♥ 08:03:28

Uppe tidigt och har tvättstugan. Passar på att blogga istället för att diska när tvätten går!

Igår kom jag hem från 2 dagars konferens/planering på Skepparholmen. En del trevlig "samvaro" med ett par trevliga kollegor, skön massage och bubbelbad, mysig middag och skönt att sova borta, tycker jag. Men, ändå så mycket som bara får mig att vilja spy! På vägen hem hade jag sällskap med Camilla, och vi konstaterade båda två att man kände sig totalt tom och deprimerad. Mamma ringde när jag väl var hemma, och undrade varför jag lät så trött. Började gråta, och sedan kunde jag faktiskt inte sluta förrän sent igår kväll! Jag önskar faktiskt INGEN att jobba på min arbetsplats! Det är så fullt av hänsynslösa människor där, som dels kränker andra konstant, och dels jobbar helt åt helvete. ALLT de anser går emot allt som är sagt, tänkt och bestämt. Jag SKÄMS över att jobba på den förskola jag gör. Jag skäms över att så många struntar i både läroplan, verksamhetsplan och likabehandlingsplan. Det gör ont i mig, och jag önskar att jag hade nytt jobb redan på måndag! Har hittat en del jobb som jag ska försöka få sökta i helgen. Att i alla fall försöka gå vidare kan nog ge mig lite ro bara det!

Annars då? Det mesta rullar på. På måndag börjar jag läsa Psykologi B på distans. Kul att få något att grubbla lite på och med. Ska börja läsa ur boken redan idag tänkte jag, bara för att det är kul. Annars funderar jag på att börja rida, haha. Har tänkt så länge att jag vill, och när vi var med barnen vid stallet förra veckan tänkte jag "tänk, i framtiden, då ska jag ta ridlektioner". Men, vadå i framtiden? Varför gör jag det inte NU? ALLT kan inte skjutas upp till framtiden. Det jag vill ska jag göra här och nu. Ingen vet vad som händer imorgon :). Om det ändå inte blir ridning just nu, så ska det bli gympa eller gym. Kanske yoga. Min kropp behöver göra något!

Kärleken har inte riktigt kommit än. Jag testar mig fram lite ;). Fast just nu passar singellivet mig utmärkt. Jag kan träffa vem jag vill när jag vill, eller INTE vill! Har inget behov av en relation nu, jag behöver lägga energin på mig själv!

Skulle vilja slänga in en bild, men har ny dator och inga foton där. Min förra tvärdog (efter att jag spillt vatten), så allt som fanns där är borta. Bl.a. foton från Saras bröllop, DET grämer mig!

Nej, nu är det dags att gå! Kanske hinner diska en kopp innan tvätten behöver hämtas ^^.

Kram och trevlig helg! Ta vara på livet NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback