18 oktober

Datum: 2010-10-18 ♥ 18:06:35

Svinkalla måndag! Avskyr att frysa, men annars har dagen varit riktigt bra! Bara en sån dag som känts bra, på samma vis som vissa dagar känns totalskit utan någon speciell anledning! Började 7 imorse och slutar då 15, det brukar iofs vara en bidragande orsak till mitt goda humör ;). Härligt att veta att man får gå hem tidigt!

Väl hemma drog jag igång med pluggandet, som jag behöver göra varje dag efter jobbet. Måste erkänna att det tar emot en aning, men jag ska slutföra det! Fick resultatet på första provet och så idag, det gick bra! Nu ska jag börja med första inlämningsuppgiften, som ska vara färdig på fredag. Kul att skriva lite, men gäller att verkligen orka lägga energi på det också! Ska nog gå bra!

Igår hade jag som sagt "fikabesök", trevligt! Blir ofta intressanta diskussioner oss emellan! Vissa saker begriper jag mig verkligen inte på. Vi kom in på homosexualitet, och hade ganska skilda uppfattningar om det. För mig är det helt naturligt, normalt, friskt, whatever. Det är inte så för alla, vilker jag har jättesvårt att förstå! A menade att det inte finns en chans att hans framtida barn blir homosexuella, och om de blir det så kan han inte leva med dem (?). Vet inte riktigt om han skämtade på den punkten, men jag blir i alla fall smått bedrövad när någon har såna åsikter år 2010! Och, när jag säger "Jag fattar inte hur man kan tycka så", så MENAR jag verkligen det. Jag fattar inte. Jag vill jättegärna veta, hur man tänker, och varför. Alla vill inte förklara det, vilket är jättesynd! Som sagt, diskussionen var intressant och det är alltid kul att prata om sånt som man kanske uppfattar lite olika.

Hittade usb-sladden till kameran (som om den varit borta..), och installerade Picasa på nya datorn, så nu kan jag minsann blogga bilder också :D. När jag och mamma var på en Second hand butik för ett par veckor sedan så hittade jag en jättesöt 70-talsgodisskål, typ. Perfekt att ha jordnötter i, eftersom jag själv inte ens äter det, haha.



Det är så TYPISKT mig att ladda upp en bild som är totalt off topic, men jag älskar ju mina loppisfynd :D

Kommentarer
Postat av: Elena

Åh, vad positivt överraskad jag blev nu. Har kikat in på din blogg lite då och då, men sett att bloggandet har legat nere ett tag men nu fanns minsann nya och fräscha inlägg, me like! :) Hoppas det är bra. Läste inlägget nedan om jobbet, hoppas du hittar ett där du genuint kan TRIVAS! Ta hand om dig fina vän! <3 puss!

2010-10-22 @ 19:38:35
URL: http://elenahallin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback