17 oktober.

Datum: 2010-10-17 ♥ 13:42:23

Jaha, så var denna helg nästan slut! Sjukt vad fort tiden går! Lite skrämmande nästan, samtidigt som jag älskar det. Snart är det jul, snart är det nytt år! Jag blir 22 om ungefär 5 månader. Tycker om tanken på att tiden går, för det är endast då man får möjlighet till förändring! Om allt stod stilla skulle ju inget förändras. Hoho! Attans att Anne inte upptäckte mina kunskaper i filosofi ;).

Hur som helst. Igår hade jag en heldag på stan med Cerese! Blev jätteglad att du lyckades komma vännen :D. Emilia saknades, men det går fler tåg ;). Märk ironin i just "tåg".

Idag fixar jag här hemma. Städar undan och byter ut lite prylar mot annat. Jag har ju ett skapligt lager av saker att välja mellan, haha. Satte upp nya gardiner i köket, vilket bjöd på en hel del frustration! För det första känns det ALDRIG rätt när jag ska fixa med gardiner! Känns antingen för kort, för långt, för mörkt, för ljust, för skrikigt, för tråkigt, bla bla. Nu får det vara som det är ett tag. Panelgardiner med vit botten och lite färglada blommor. Inget jätteromantiskt, känns lite nytt! I alla fall, frustrationen i gardinbytet eskalerade en aning när jag för typ femte gången blev påmind av hur SNETT någon idiot har satt upp fästena till gardinstången. Varför gör man så?? Varför gör man inte om, när man ser att det blivit åt helsike? För det ser man tydligt. Ska åtgärda det själv tänkte jag, måste bara köpa grejer.

Om ett par timmar får jag lite sällskap av A. Trevligt, jag ska försöka få ihop en lyckad kladdkaka! Sist blev den som en torr chokladkaka, så jäkla typiskt!

Ska försöka slänga in lite bilder vid senare tillfälle! En blogg utan bilder är en tråkig blogg, jag vet!

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Cerese

Kul att du skriver raring! Jag satte precis upp gardinerna jag köpte på HM, dom var inte alls som jag hade tänkt mig.. dom var i polyester, sånt "nätigt" genomskinligt tyg. jag har ju tittat på dom gardinerna förut och då var dom minsann i vanligt tygit tyg, om du förstår :p men men, får sitta där ett tag nu. Tycker också att det kan vara himla knivigt med gardiner! Puss

2010-10-18 @ 16:14:59
Postat av: Ida

Attans att dom inte var som du trodde Cerran! Tygigt tyg hade ju varit bättre, haha! Puss!

2010-10-18 @ 17:12:56
URL: http://idisenochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback