I brist på annat..

Datum: 2010-06-12 ♥ 08:40:01

Ja, i brist på annat att syssla med så här på morgonkvisten kan jag slänga in ett inlägg ;D. Är hemma hos föräldrarna, gick upp vid 7 imorse, när jag för en gångs skull FÅR sova! Mööö!

Kom hit vid halv nio igår kväll, fredagsmys! Idag ska faderskapet firas, 60 bast! Jesus! Han sa igår "Säg inte bast, det låter så löjligt", haha. Av mamma och oss barn får han biljett till SkyView på Globen. Blir han, jag och ena brorsan som gör det, eftersom de andra inte vågar ^^. Fint! Blir även en ny grill, Morbergs grillbok från mig, och lite annat smått och gott. Hoppas på en fin dag, även om vädret inte är det bästa idag!

Igår när jag stängde på jobbet var det bara ett par barn kvar, och vi satt och pratade om när man fyller år. På sommaren, vintern, hösten... En liten pojke sa att "Jag fyller år efter mamma!" Så frågade jag "Aha, när fyller mamma år då?". Han bara kikade på mig och svarade "Före mig!". Haha, gulletroll! Helt rätt ju, dum fråga av mig!

Nu hoppas jag att mamma kommer upp snart, så vi kan börja fira karlskrället innan han kommer upp själv ;D. Han brukar inte kunna ligga så länge innan han får ont i kroppen. Då mina vänner, börjar man bli gammal. Hoho.

Imorgon ska jag på Novas dop i Flen, innan det bär av hemåt igen! ♥

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

håller definitivt med om att ebba är smal, men hon är ju ingen planka, hon har både muskler och kvinnliga former. Men tyvärr blir ju "normalvikt" nästan till nåt överviktigt i mångas ögon samt modeskapares sätt att skapa idag.

2010-06-12 @ 09:43:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Emilia

säg barre istället då ;)

2010-06-17 @ 00:49:07
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha jag förstod precis allt du skrev och känner mig glad och stolt att du vågade iklädd mitt linne..och det är cupcakes..det heter ju till och med så =)

2010-07-08 @ 21:32:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Mija svarar Ida

Jag bekymrar mig enbart över läkarens oförmåga att anpassa sitt språk till en 9-årings nivå.

Jag tror inte att 9-åringar förstår ord som "assymetrisk" och "påtaglig smärta". Jag tror inte heller att vanliga 9-åringar förstår medicinska termer och latin.



Jag är dock inte rasistisk för fem öre Ida.

Mina barns far är utländsk. Min mor och hela min släkt på mammas sida är utländska.



Dock tycker jag att man kan kräva av en läkare att han ska ha förmåga att anpassa sitt språk efter individen han har framför sig.

2010-07-09 @ 20:31:48
Postat av: Mija svarar Ida igen

Ja, jag lade ner mycket energi på att beskriva hans svåra brytning eftersom hela inlägget handlar om KOMMUNIKATION (eller snarare bristen på kommunikation) och jag ville bara betona att jag INTE är rasistisk eftersom jag förstår att det kanske kan tolkas så.



2010-07-11 @ 23:16:56
Postat av: Spiderchick

sv jo jag var Crazypill :)

2010-08-07 @ 18:55:24
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: Elena

Nej exakt, det säger ju sig självt :S Men hon är ju helt psyk. Dessutom är det sättet, hennes försök till översittarfasoner som irriterar mig mest ungefär som hon informerar oss om vad som ska komma in i vårt hem. Inte frågar, utan säger att den ska med punkt slut. Helt sinnessjuk. Det är bara bra här, trött och sliten pga allt bara. Hur är det själv? Slutat blogga? Hoppas du mår bra! <3 Puss!

2010-08-09 @ 19:46:05
URL: http://elenahallin.blogspot.com
Postat av: Carro-The Lantismamma

Fast det är ju det som var intressant i detta sammanhanget-att få åsikter från både mammor och icke mammor;-) Tack för att du var snäll och skrev vad du tyckte. Kram Carro

2010-08-15 @ 12:54:06
URL: http://thelantismamma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Ida! Nu ska jag lära mig detta för alltid :). Vilket nattliv! Vi har mkt gemensamt jag och din bror :) Förutom besökarna :). Jag undrar om inte mina är lite bättre trots allt? Kanske inte... :)

2010-08-17 @ 12:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback