Gaggeligagg.

Datum: 2010-01-24 ♥ 17:11:11

Ibland är jag verkligen hysteriskt politiskt korrekt, det vet jag. Dessutom jävligt lillgammal, haha.

Men... Sitter och funderar lite. Jag har jobbat på förskola sedan augusti 2008. I vissa perioder bara då och då, vissa perioder heltid, och nu 34 timmar i veckan. Vore ju självklart trevligt med heltid nu med, men det finns det ingen möjlighet till här och nu. I alla fall... Det är ju absolut inte ett jobb som ger mycket pengar. När jag var yngre och gick på högstadiet och gymnasiet tyckte jag att det mest relevanta med ett jobb var att det gav mycket pengar. Livet gick ju liksom ut på att kunna shoppa det man ville ;).

Gud vad jag har ändrat mig! När jag fått min lön och betalat hyran, alla räkningar, busskort osv så har jag INTE mycket kvar att leva av. Jag klarar mig ändå så att jag kan äta det jag vill, köpa lite kläder om det behövs, unna mig att kanske äta ute ngn gång, bio, krogrunda eller vad det nu är. Jag har oftast inte många kronor kvar när nästa lön kommer. Ändå känner jag att jag faktiskt inte har något större behov av "mer pengar"! Vad skulle jag göra med dem? Jag har fan inget behov alls av att "okynnesshoppa" längre! Jag köper det jag behöver eller verkligen vill ha, men inte ALLT som är "fint". Det räcker med ett par Converse, jag behöver inte ha ett par i varje färg ;). Jag behöver inte fylla garderoben med 15 par jeans, jag har tillgång till tvättmaskin!

Missförstå mig rätt, jag menar inte att låta som någon extremkommunist som minsann inte ska köpa något i onödan. Det är jättekul att shoppa ibland, och det är alltid härligt när man hittar det där perfekta fyndet! MEN! Man behöver inte köpa allt man ser! Livet går inte ut på att tjäna och spendera pengar!

Nu ska jag fika med min söta familj, som jag inte betalat en enda krona för ;D

Kommentarer
Postat av: Elena

Det visste jag nästan redan ;) PUSS <3

2010-01-24 @ 17:55:52
URL: http://ehg.blogg.se/
Postat av: Cerese

Kan inte annat än hålla med. Jag vill TRIVAS och må bra med mitt jobb och det är det viktigaste! :) Puss!

2010-01-25 @ 11:07:03
URL: http://cereski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback