13 december.

Datum: 2010-12-13 ♥ 22:24:58

Luciafirande idag! Vårt tåg gick 7.30 imorse och barnen var bäst! Eller så var jag det, haha. Mysigt hur som helst.

Hade en fin helg med trevligt sällskap både fredag och lördag! I Lördags kom C upp, och vi strosade på stan ett tag. Hem efter ett par timmar och bara hade det mys! Rena rama dejten, haha.

Bara måste dela med mig av något som nästan fick mig att avlida på t-banan hem idag! Satt bredvid ett äldre (75-80 kanske) par (?) som först och främst diskuterade hattar, och dess storlekar. Är man kort ska man inte ha stor hatt, osv. Drottning Silvias hattar är ofta stora, men hon är ju också lång, menade tanten. Silvia är väl väldigt petite, om jag förstått rätt? Haha. Men inte det som var det skojsigaste förstår ni...
Efter en stund kommer en kille/man in, som skulle kunna vara född i t.ex. Irak (eller någon helt annanstans, det vet jag ju inte). Han gjorde något som tydde på att han frös (jag såg inte), för gubben som satt bredvid, sa (högt, han pratade väldigt högt hela tiden) "Fryser du??". Killen svarade "Ja, det är kallt!!". Gubben skriker då, på bred skånska "MEN DET ÄR VÄL SKÖÖÖÖÖÖNT??? INGA MALARIAMYGGOR!!!". Hahaha! Alltså som jag skämdes! Jag visste inte vart jag skulle titta!! Den stackars killen skrattade bara och svarade lite artigt. Gubben fortsätter, med sin höga röst "DU FÅR LÄRA DIG ATT ÅKA SKIDOR, DÅ HÅLLER MAN VÄRMEN!!" När han "skrek" "ÅKA SKIDOR", så gjorde han "skidrörelser" med armarna, som om killen han pratade med var utvecklingstörd.

Hela situationen var så jävla bisarr! När han sa det där med "Inga malariamyggor!!" så var det som i en film, jag trodde liksom inte att det var sant. Det var bara "...som du är van med från djungeln, din jävla apa" som saknades! Gubben MENADE säkert inget elakt egentligen, men det blev så himla fel! Jag tror INTE att den här killen kom från ett land där malaria är ett utbrett problem, jag vet inte riktigt vad gubben tänkte. Om han var totalt dement i huvudet, om han bara var gränslös, om han trodde att han var rolig, eller om han faktiskt var seriös. Ävenn OM den här killen hade varit från ett "malariadrabbat land" (som om det är ett uttryck som existerar, haha) så hade kommentaren varit så himla opassande! Att dessutom fortsätta med "ÅKA SKIDOR!!" *staka med armarna* gjorde ju bara allt ännu mer sjukt! Jag pratar inte ens så till barnen som är 1,5 år!
Jag vet inte vad det är, men ofta så verkar gamla människor väldigt intresserade av att "läxa upp"/uppfostra/"lära upp"/undervisa invandrare. Som sagt, jag tror inte att det är av elakhet, det är bara någon slags osmidighet!

Nu ska jag göra mig i ordning och hoppa i säng! Malariamygga på er!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback