Heja mamma friskt humör, skjortan hänger utanför!

Datum: 2009-12-11 ♥ 16:16:04

Jag älskar att vara töntig. Det är bland det bästa med att jobba på förskola. Man får frossa i gamla galoscher och galaxer i mina braxer! :D

Igår åkte jag till mamma och pappa. Fick feber på jobbet och var tvungen att åka hem. Åkte hit på kvällen eftersom jag inte ville trassla iväg om jag blev sämre (hade bestämt sedan tidigare att jag skulle hit den här helgen). Inte speciellt kul att vara ensam här idag när mamma och pappa jobbar. Det är så TYST utanför stan! Hör ju fan hur klockorna tickar!

Igår när vi kom hem skulle mamma och jag laga mat medan pappa höll på med hallen (nytt golv, tapeter och sånt). Skulle vara bacon till, och mamma sa att jags kulle lägga det på en plåt med bakplåtspapper. Märkligt sätt att tillaga bacon tyckte jag, aldrig testat. Inte för att jag lagar bacon särskilt ofta övh men. Mamma skjutsade in plåten i ugnen. På två sekunder slog det upp flammor innanför luckan! Pappa gick förbi, och sade lugnt till mamma att "nu brinner det i ugnen". Mamma öppnar luckan medan jag skriker hysteriskt "Vad ska vi göra??". Mammor fixar ju allt, så med hjälp av en stekspade (!) var den blivande villabranden släckt! Det roliga var att efteråt sa mamma "Haha, och du sa helt lugnt 'nu brinner det i ugnen' ". Eh nej mamma, det var pappa som sa! Jag var galen i vanlig ordning :D.

Så, nu har jag skrivit 8 rader om brinnande bacon! Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Cerese

Haha gud vad underbart roligt det där var :D kan man ju säga nu när det slutade bra.. :) om något sådant skulle hända hemma hos mig när jag var själv då vettetusan.. skulla väl springa in till grannen och skrika :p

Mysigt att ni fick till lite julstök hos sara ändå, ät lite för mig också ;) Puss!

2009-12-12 @ 09:17:01
URL: http://cereski.blogg.se/
Postat av: Elena

haha åh, toksöta föräldrar du har! :D puss

2009-12-12 @ 10:56:16
URL: http://elenahallin.bloggplatsen.se
Postat av: Emilia

Men shit, jag skulle få totalt psykbryt om det började brinna i ugnen, vilken tur att det löste sig!

2009-12-15 @ 00:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback