Tack för idag :D

Datum: 2009-08-05 ♥ 22:47:46
Har varit en rätt mysig onsdag idag. Fint väder ju! Solade ett tag på förmiddagen. Tog ganska bra! Kan ni tänka er att tjejen som för ett par år sedan pressade i timtal, insmord i babyolja för att bli så brun som möjligt, idag både använder solskydd och tänker på att inte ligga för länge (max en halvtimme)? Haha. På så vis har jag nog blivit vuxen.
Vi är skitnoga med det på jobbet, så förmodligen är det därför jag börjat bry mig. Barnen är alltid insmorda (ja, under våren och sommaren ;)) och har solhattar/kepsar och vi försöker undvika att vara ute under solens "farligaste" timmar även om det är underbart att vara ute, både för barn och personal. Om någon skulle bränna sig så får hon eller han vara inne resten av dagen. Om alla missnöjda och gnälliga föräldrar visste hur jävla noga vi är med deras rackarungar ;).

Ja det var ju kanske inte det mitt inlägg skulle handla om... Förskolans solpolicy, haha. Typiskt mig.
Efter solandet gjorde jag mig i alla fall lite fräsch och cyklade in till tåget för att åka och shoppa lite, samt möta upp mamma för middag. Köpte gardiner till rummet (vad ska man kalla det? "rummet" låter taffligt, men det är ju det... ett rum och ett kök :D) på Hemtex. Fast vid närmare eftertanke gör dom sig nog bättre i köket. Spetsgardinerna passar bättre i rummet... Får se. På Åhléns köpte jag enkla korkunderlägg till glasen, som jag tänkte fixa till. Lär visa resultatet här ;). På Himlavalvet (underbar butik) köpte jag lavendel i lösvikt som jag ska ha till mina doftpåsar, som ska sys när jag får lust.
Blev en söt blus, nattlinne, trosor och en "påse" till underkläder också. Shampo, balsam och inpackning från en Hennaserie fick följa med hem också :) Har inte gjort inpackning på hundra år. Blev ju brunett igår, så min kalufs kan behöva lite vård ;)

(Klicka för större bilder..)



Fick en liggande vas av mamma inne på Interflora. Ska nog ha den utan blomma, enkelt och fint!



Roligare bild på gardinerna kommer säkert om en månad, hihi. Visst är dom fina, Cereski? ;D



Ovanligt kasst foto men. Den är i siden och ska få bo i min klädkammare, antar jag :)

Kommentarer
Postat av: Cerese

Tokfina gardiner ju! skulle nog kunna ha den stilen i hela lägenheten, nemas problemas ;) Och den där vasen var verkligen speciell =) Och jag är såå avundsjuk på din klädkammare, en vacker dag ska jag också ha en! :D Puss puss!

2009-08-06 @ 13:49:05
URL: http://cerese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback